شنگول العلما

ساخت وبلاگ
قاعده سیزده: (قاعده رحمت)قبلا گفته شد رحمت یعنی محبت یک طرفه و مودت یعنی محبت دو طرفه.وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَو از نشانه های او اینکه همسرانی از جنس خودتان برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید، و در میانتان مودّت و رحمت قرار داد؛ در این نشانه هایی است برای گروهی که تفکّر میکنندسوره الروم آیه 21ما وقتی یک طرفه داریم محبت می کنیم اگر فکر کنیم داریم‌ می سوزیم و می سازیم هی هر روز ضعیف تر می شویم.اما اگر فکر کنیم داریم رحمت می کنیم و بیشتر شبیه پیامبر ص می شویم هر روز قوی تر می شویم.وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِینَما تو را جز برای رحمت جهانیان نفرستادیمسوره انبیاء آیه 107مثالش اینه: یک ورزش کار کتک بخورد و فکر کند این تمرین است هر روز قوی تر می شود اما کتک بخورد و فکر کند دارد به او ظلم می شود هر روز ضعیف تر می شود.تمرین: ریختن این معنی در ذکر یا الرحم الراحمین. یعنی این ذکر را بگوییم که ما هم رحمتی عمل کنیم.ذکرها سلیقه شخصی است. مثلا می توان یا رحمان یا رحیم به جای یا الرحم الراحمین بگیم. مهم اینه که معنی در قالب ذکر بیاد. و به قلب بفهمونیم. می تواند به جای ذکر، خود ایه باشد یا دعا مطابق طبع هر فرد. مهم اینه که یک نشانه بذاریم که تکرار کنیم و به قلب بفهمانیم.خب بریم سراغ یکی از مهم ترین قواعد یعنی کنترل خواطر.قبل از بیان قاعده کنترل خواطر در حوزه خانواده سه قاعده بیان می شود که اگر اجرا شود خیلی از خواطر منفی کنار می رود :قاعده چهارده : (خود را کسی ندانستن) وقتی انسان خودش رو کسی ندونه. اصلا بهش بر نمی شنگول العلما...
ما را در سایت شنگول العلما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : delkadeha بازدید : 12 تاريخ : دوشنبه 9 بهمن 1402 ساعت: 16:08

نقد یعنی بیان مثبت و منفی کنار هم با تقدم مثبت.اول با مثبت شروع کنیم یعنی تقدم امر به معروف (مثبت) بر نهی از منکر (منفی)کار اساسی برای حجاب یعنی نمازخوان بشود و با کیفیت خوب نماز بخواند و خود نماز حجاب را درست کند:فَخَلَفَ مِن بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضَاعُوا الصَّلَاةَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیًّاامّا پس از آنان، فرزندان ناشایسته ای روی کار آمدند که نماز را تباه کردند، و از شهوات پیروی نمودند؛ و بزودی (مجازات) گمراهی خود را خواهند دیدسوره مریم آیه 59نکته سه تفسیر نور: 3- نماز، سدّی است میان انسان و شهوتها و اگر این سدّ شکسته شود، پیروی از شهوتها برای انسان آسان میشود. اضاعوا الصلوة واتّبعوا الشهواتضایع کردن نماز، غیر از نخواندن و ترک آن است کسی که نماز میخواند، ولی بدون رعایت شرایط آن یا با تأخیر، چنین کسی نماز را ضایع کرده و آن را سبک شمرده است(87)در روایتی میخوانیم: همین که حضرت رسولصلی الله علیه وآله این آیه را تلاوت میفرمودند، منقلب شده، فرمودند: بعد از 60 سال، گروهی نماز را ضایع خواهند کرد.(88)اگر این سخن در اوایل سال اوّل هجری گفته شده باشد، سال 60 همان سال شهادت امام حسین علیه السلام و سال به قدرت رسیدن یزید است87) بحار، ج11، ص72.88) تفسیر نمونهشاهد دوم: تقدم تواصوا بالحق (مثبت) بر تواصوا بالصبر (منفی)إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍکه واقعاً انسان دستخوش زیان است؛سوره العصر آیه 2إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِمگر کسانی که ایمان آورده و اعمال صالح انجام دادهاند، و یکدیگر را به حق سفارش کرده و یکدیگر را به شکیبایی و استقامت توصیه نمودهاندسوره العصر آیه 3اگر این تقدم رعایت نشه و نقدمون ت شنگول العلما...
ما را در سایت شنگول العلما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : delkadeha بازدید : 15 تاريخ : دوشنبه 25 دی 1402 ساعت: 14:24

بهار خانم تشریف آوردن به این دنیادرسته یه مقداری زیاد پدرم در اومد اما بالاخره دختر دومم یعنی بهار خانم تشریف اوردن به این دنیا.بیمه رو چند مدت قبلش درست کرد که هزینه های سونوگرافی کم بشه.وسعت کار هم داد یعنی رزق زیادتر شد و افراد جدیدی به همکاران اضافه شد.هزینه زایمان هم خودش جور کرد. چند روز قبلش هزینه اش رو خداوند واریز کرد.أَأَنتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَآیا شما آن را خلق میکنید یا ما آفریننده ایم؟سوره الواقعه آیه 59و وَأْمُرْ أَهْلَکَ بِالصَّلَاةِ وَاصْطَبِرْ عَلَیْهَا لَا نَسْأَلُکَ رِزْقًا نَّحْنُ نَرْزُقُکَ وَالْعَاقِبَةُ لِلتَّقْوَىٰخانواده خود را به نماز فرمان ده؛ و بر انجام آن شکیبا باش از تو روزی نمیخواهیم؛ (بلکه) ما به تو روزی میدهیم؛ و عاقبت نیک برای تقواستسوره طه آیه 132و اما فکر می کنم در سخت ترین قسمت زندگی ام هستم. از لحاظ فشار روانی بین قولهایی که برای ساخت تابلو می دهم و باید سر موقع تحویل بدهماوف بعهدکم آیه ۴۰ بقرهو باری که خانواده روی دوش من می گذارد.بار قول و بار خانواده هر کدام از یک طرف شنگول العلما را می کشد و من را در سکوت می برد.در وضعیت جنگی و بسیار سختی ام الحمدلله ^_^به این فکر می کنم که کارگاهم از گوشه حیاط برود بالای پشت بام یا کشف کنم چطوری علمای بزرگ سه ساعت در روز می خوابیدند.^_^پوشکی که الان می خرم سایز شش هست که زین پس سایز یک هم باید بخرم.یک و شش. البته قسمت ششمون داره کمرنگ می شه. بین این شلوغی ها باید بگویم ارحنا یا بلال.اما موج های دنیا، گاهی نمازم را خراب می کند.معلوم می شود که هنوز دریا نشده ام که موج کوتاه دنیا در نماز، اذیتم می کند.ممکنه بگید چرا اسم دختر دوم رو گذاشتم بهار. بهار که اسم مذهبی نیست الان بهتون ثابت شنگول العلما...
ما را در سایت شنگول العلما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : delkadeha بازدید : 17 تاريخ : چهارشنبه 6 دی 1402 ساعت: 21:28

فکر نکن با چادر می روی بیرون فقط می روی بیرون. شما داری با راه رفتنت تبلیغ چادر می کنی. با پوشش بدت داری تبلیغ شهوت می کنی. داری ازادی را خلاف قرآن معنا می کنی.در سوره نساء زن حر یا همان زن آزاد با حجاب و خانواده تعریف می شود.فرض کنیم عدم رعایت حجاب یک گناه صغیره است. گفتم فرض کنیم. اصرار بر گناه صغیره می شود گناه کبیره. حجاب نامناسبی که هر روز تکرار شود گناه کبیره است.علی علیه السلام : إیّاکَ و المجاهَرَةَ بالفُجورِ فإنّها مِن أشَدِّ المَآثِمِ .[غرر الحکم : 2677 .] امام على علیه السلام : از آشکار کردن فسق و فجور [خود] بپرهیز، که آن از بدترین گناهان است. [6]امام علی(ع):«ایاک و الاصرار فانه من اکبر الکبائر و اعظم الجرایم» عبد الواحد آمدی؛غررالحکم و دررالکلم،ج۱ص۱۶۸امام علی(ع) می فرماید: «بترس و دوری کن از اصرار بر گناه، زیرا اصرار از بزرگترین گناهان کبیره و عظیم ترین جرائم است».وَ قَالَ علیه‌السلام أَشَدُّ اَلذُّنُوبِ مَا اِسْتَهَانَ بِهِ صَاحِبُهُ و درود خدا بر او، فرمود: سخت‌ترین گناه، آن که گناهکار آن را کوچک بشمارد حکمت ۳۴۸.این روایت رو شاید دیده باشید به روایت از زاویه حجاب نگاه کنیم: پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله: أَرْبَعَهٌ فِی‏ الذَّنْبِ‏ شَرٌّ مِنَ‏ الذَّنْبِ‏ الِاسْتِحْقَارُ وَ الِافْتِخَارُ وَ الِاسْتِبْشَارُ وَ الْإِصْرَار چهار چیز در گناه وجود دارد که از خود گناه بدتر است : ۱. کوچک شمردن گناه . ۲. افتخار کردن به گناه. ۳. شادمانی کردن به گناه. ۴. اصرار بر گناه. مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج‏۱۱، ص: ۳۴۹قبل تر ها می دیدم یک عده مانتوی جلو باز می پوشیدند اما در عین حال گاهی نامحرم می دیدند با دست جلوی مانتو را می گرفتند. این بانو در حالی که گناه می کند اما شنگول العلما...
ما را در سایت شنگول العلما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : delkadeha بازدید : 84 تاريخ : دوشنبه 7 فروردين 1402 ساعت: 22:38